Wstęp deklaracji
Starostwo Powiatowe w Lwówku Ślaskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Starostwa Powiatowego w Lwówku Ślaskim.
Termin publikacji i aktualizacji strony
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji: (bieżące aktualizacje, w tym informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych www).
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Elementy z atrybutami role=”dialog” lub role=”alertdialog” nie mają nazw na potrzeby ułatwień dostępu.
- Elementy nagłówków nie pojawiają się w odpowiedniej kolejności.
- Elementy graficzne mają atrybuty [alt], które są nadmiarowym tekstem.
- Niektóre elementy graficzne nie posiadają opisu alternatywnego
- Niektóre elementy tła nie posiadają prawidłowego współczynnika kontrastu
Nadmierne koszty:
Brak zapewnienia audiodeskrypcji. Wycena kosztów nie została oszacowana.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Patrycja Ciupińska -mejlowo koordynator.dostepnosci@powiatlwowecki.pl. lub telefonicznie +48 75 782 36 53.
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Patrycja Ciupińska pod adresem koordynator.dostepnosci@powiatlwowecki.pl. lub w siedzibie jednostki: Szpitalna4, 59-600 Lwówek Śląski.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Siedziba urzędu Starostwa Powiatowego w Lwówku Ślaskim przy ul. Szpitalnej 4, 59-600 Lwówek Śląski nie posiada windy. W obecnej postaci jedynie parter jest dostępny. Na każdym z pięter znajduję się toaleta dla niepełnosprawnych lecz z powodu braku windy jedynie ta znajdująca się na parterze jest w pełni dostępna. W budynku zastosowano spójny system numeracji:
- 0XX – parter (np. 001, 002)
- 1XX – pierwsze piętro (np. 101, 102)
- 2XX – drugie piętro (np. 201, 202).
Pomieszczenia są numerowane rosnąco wzdłuż korytarzy, co ułatwia orientację. Przy wejściu do budynku oraz na poszczególnych piętrach znajdują się tablice z planem piętra i rozmieszczeniem gabinetów. W budynku zastosowano kontrast między podłogą a ścianami.
Dostosowanie wejść do budynków:
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Główne od strony ul. Szpitalnej, drugie od strony północnej (od strony parkingu ogólnodostępnego z tyłu za budynkiem) prowadzące bezpośrednio do Wydziału Komunikacji. Oba prowadzą do głównej siedziby Urzędu. Punkt informacyjny zlokalizowany jest bezpośrednio w hallu głównego wejścia. Osobne wejście prowadzi do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, gdzie jest również podjazd dla wózków inwalidzkich oraz miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowe miejsca postojowe znajdują się od strony północnej.
Dostosowanie korytarzy:
Budynek jest dwupiętrowy i nie posiada windy. Na każdym piętrze znajdują się korytarze o wystarczającej szerokości, umożliwiające swobodne poruszanie się. W budynku nie ma progów, co ułatwia dostęp osobom z ograniczoną mobilnością.
Dostosowanie schodów:
Schody posiadają stabilne poręcze po obu stronach. Pierwszy i ostatni stopień są oznakowane kontrastowymi taśmami z powłoką antypoślizgową, co zapewnia ich wyraźną widoczność i bezpieczeństwo użytkowników.
Dostosowanie wind:
Ze względu na brak windy brak możliwości swobodnego i autonomicznego poruszania się w obrębie budynku. Komunikację pionową zapewniają dwie klatki schodowe.
Dostępność pochylni:
W budynku znajduję się podjazd, zlokalizowany przy wejściu do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, umożliwiający dostęp osobom z niepełnosprawnościami.
Dostępność platform:
Brak platform.
Dostępność tyflomap:
Brak tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
Przed budynkiem znajduje się parking przeznaczony dla petentów, z jedynym wydzielonym miejscem dla osób niepełnosprawnych tuż przy wejściu do Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Dodatkowo od strony północnej urzędu (za budynkiem) znajduję się drugi parking, na którym wydzielono dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz migowy nie jest dostępny
Dostępność informacji głosowych:
W budynku dostępny jest system kolejkowy, który umożliwia pobranie biletu. System ten posiada funkcję informacji głosowej, która przekazuje ważne komunikaty dotyczące kolejności oczekiwania. Aby skorzystać z tej funkcji, wystarczy pobrać bilet z urządzenia a system udzieli informacji głosowej.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku dostępna jest pętla indukcyjna ułatwiająca komunikację osobom z aparatami słuchowymi wyposażonymi w cewkę indukcyjną (T). Aby z niej skorzystać, należy zgłosić taką potrzebę pracownikowi obsługi w punkcie informacji lub przy stanowisku obsługi klienta.